zaterdag 31 oktober 2009

Islamitische jurken

Het moet niet gekker worden! Sinds ik over 'hindoestaanse jurken' geblogd heb wijst Google Ads me op mijn blog-dashboard zomaar ongevraagd op 'islamitische jurken'! Bestaan die ook al? maar, toegegeven, ze hebben wel wat! Maar dat is nóg verder dan Amersfoort en Arnhem. Guls Fashion, Aller Eerste Islamistische Kledingzaak In De Omgeving Overijssel. Zwolle had ik nog wel getrokken, maar nu zou ik ook nog naar Almelo moeten. Amersfoort, Arnhem, Almelo. Wa-haar heen, lei-heidt de weg...

Bij Islamitische jurken denken wij Westerlingen al gauw aan het fenomeen burka, maar dit is geheel andere koek. Het is allemaal best bloot. Misschien is het voor familiefeesten? Dat behalve de vader, de broers en de echtgenoot ook alle ooms, neven, opa's en zwagers zich aan de blote hals en schouders van hun dochters, zusters, moeders, tantes, nichten en schoonzussen mogen verlustigen? Of is het een winkel voor seculiere Turken? Nee, want dan zou die niet islamistisch heten. Islamitische feestjurken hebben vaak een bijpassend bolerootje. Dat zou wel fijn zijn als ik straks in een tochtige hal al die mensen 'dag' mag heten. Dagdag.

De roze jurk rechts vind ik best goed. Mierzoet! Maar eerst maar even Utrecht doen.

Geen opmerkingen: