zaterdag 24 oktober 2009

Slow food

Vanwege Reenskes verjaardag gaan we met haar vriendinnen en petit comité eten bij restaurant La Taetina in de Watergraafsmeer. Wat? pruttel ik nog, waarom helemaal daar? De een woont bij de Nieuwmarkt, de tweede in de Jordaan, de derde bij het Westerdok, de vierde in Aerdenhout, kan er niet wat leuks bij iemand in de buurt? Ik word door de andere vriendinnen streng op de vingers getikt: Lucie Theodora, doe niet zo provinciaals-Amsterdams. Voor Reenske is alleen het beste goed genoeg.

Ik moet ze helemaal gelijk geven. Het klinkt misschien wel modieus, 'slow food', maar góddelijk eten is het. Leuke obers, verstand van eten en zaken. Het lukt me steeds om koolhydraatvrij te eten, maar voor het toetje Meringata al limoncello (schuimtaart gedrenkt in limoncello likeur) ga ik om. Desnoods maar drie dagen boetekleed. Echte een aanrader!

Website La Taetina

Geen opmerkingen: