maandag 26 oktober 2009

'When autumn leaves start to fall...'

Ben sinds dit weekend weer helemaal terug op LimeWire. Dat komt omdat ik in een opwelling zomaar een aantal albums via iTunes gekocht had, waaronder een van Bette Midler. Waarom in godsnaam? Je doet het in een vloek en een zucht en het loopt enorm in de papieren.

Wat is LimeWire verslavend! Nadat ik urenlang nummers van Doris Day, Astrud Gilberto en Laura Fygi gedownload en gecategoriseerd heb lijkt het me de hoogste tijd voor een mooi treurig herfstlied. Heb ik u al een keer op Eva Cassidy geattendeerd? De eerste minuut van het filmpje zit ze wat te rommelen met de gitaar, de muziek begint op 0.35. 'But I miss you, most of all, my darling, when autumn leaves start to fall...'

Haar cd 'Songbird' kreeg ik jaren geleden cadeau van Broerlief, die toen in Amerika woonde. Het was een voor mij niet zo fijne periode. O wat draaide ik die cd veel. En o! wat was dat wénen. Inmiddels is het gelukkig weer genieten geworden, ook de muziek van Eva Cassidy.

Op Bol.com schrijft een fan onder de kop 'Een Feestje Van Geluk': 'Als Eva Cassidy zingt lijkt alles om je heen een feestje van geluk. Zo gelukkig kun je worden van een wonderlijke stem en van prachtige liedjes die ik godzijdank gevonden heb. Het inspireert me enorm. Zodra haar unieke stemgeluid je oren ontmoet ben je gewoon hartstikke gelukkig en daar ben ik dan vervolgens stil van. Zodra de soul uit de boxen knalt ben je verkocht. Zodra haar stem je hart voorleest, heb je even niets meer nodig...'

Geen opmerkingen: