maandag 5 oktober 2009

Yoga-ende zwaan

Ik zie het niet meteen, als ik deze zwaan op de Nieuwe Waterweg zie dobberen, dat die zwarte vorm achter op haar ruggetje haar zwemvliezen zijn. Ooit geweten dat zwanen aan yoga doen? Yoga in de avondzon?

Yoga, dat is mijn volgende queeste. Of men met klachten aan armen, nek & schouders wel yoga kan doen. Of dat heilzaam is of juist niet. Lijkt me eigenlijk niet, want je moet alle spieren steeds een eindje verder opstrekken, maar dat moet ik misschien eens met zo'n docente bespreken.

In het achterhoofd zijn er ook nog opties op cursussen 'Qigong', 'Healing Tao' en 'Body Awareness'. Het klinkt allemaal vreselijk zweverig en ik stel me voor dat het vooral ademen op een matje is. Iemand suggereert dat ik ook op Pilates kan gaan. Dat is tenminste ook nog aan de buikspieren werken. Zij weet een buurthuis in het westelijk havengebied waar je een seizoen lang op donderdagmiddag voor slechts 20 euro Pilates kunt doen.

Of zal ik een week in een Klooster of een Stiltehuis?

Geen opmerkingen: