dinsdag 13 oktober 2009

In plaats van een Fruitmand

Geestig Van-Harte-Beterschap-kaartje in de bus. Ze weten echter niet half hoe Gevoelig men wordt van Ziekgemeld Zijn. En hoe Druk men het kan hebben met Oefeningen en Zelfreflectie. Fysio, de eerste fysiotherapeute, zei steeds dat ik veel te hard van stapel liep, veel te veel tegelijk. Nu krijg ik gelukkig complimenten en aanmoedigingen dat het zo goed is dat ik pas op de plaats maak en alles aanpak.

De ochtend begint met hardlopen. Want als men voortdurend rechtop moet zitten moet met sterkere rug- en buikspieren. De oefeningen die Riekje meegegeven heeft (oefeningen op een kruk, o.a. nek alle mogelijke kanten op strekken en holle rug maken) vind ik lief en ze zijn vast ook heilzaam. Je kan qua pijnen niet stante pede resultaat verwachten, zegt ze. Dat snap ik ook wel, maar dat wil ik natuurlijk wel graag. En in afwachting van dat resultaat kan er natuurlijk méér.

Zelf heb ik sinds de verhuizing van het werk naar Sloterdyke geloofd dat dat halve uur heen en het halve uur terug fietsen naar en van het werk wel genoeg lichaamsbeweging was, maar dan beweegt men eigenlijk vooral de benen. Niet de nek, schouders, rug en buik. Dus van het weekend de gympen, het joggingpak en het hardloopschema voor beginners van de Koninklijke Nederlandse Atletiek Bond van stal gehaald. Twee minuten rennen, twee minuten wandelen, twee minuten rennen, twee minuten wandelen, twee minuten rennen, twee minuten wandelen, twee minuten rennen, potje rekken en strekken. Dit is mijn tweede hardloopdag - van dit jaar dan. Het Vondelpark is weer mooi.

Grote vraag is natuurlijk hoe alle nieuwe inzichten straks in te passen bij het harde werken. Vooral dat lummelen, rommelen en niksen.

Geen opmerkingen: