woensdag 7 oktober 2009

Blij met prei

Ik lijk steeds meer een kruidenvrouwtje. Bij mijn wonderdieet waarbij ik alleen maar mager vlees & groenten mag begin ik een grotere voorkeur voor ouderwetse groenten te ontwikkelen. Spruitjes, rode kool, zuurkool, broccoli, venkel, witlof: daar heb je wat aan. Die groenten vullen, voeden, hebben een pregnante smaak. Gisteren intens genoten van bietjes. Paprika, tomaat, komkommer, sla die altijd in het assortiment zaten, zijn ineens waterig en saai. Straks mag ik een portie prei. Daarnaast drink ik dagelijks mijn kopjes brandnetel- en venkelthee.

Wat ook een kruidenwonder is: al maanden ben ik van 02 tot 05 uur wakker: je kunt er de klok op gelijk zetten. 'De lever!', roepen de alternativo's in koor. Is er iets met mijn lever, vraag ik bezorgd. Nee, we hebben het nu over de lever in energétische zin. Een beetje moeilijk uit te leggen. Door de dag herstellen alle organen zich en tussen 02 en 05 uur des nachts is dat de lever. O. En dan, vraag ik, en dan? Want ik wil geen slaappillen.

De nieuwe antroposofische dokter geeft een potje groene pillen. Daar moet ik er 's avonds drie van tussen de kiezen vermalen (jak!) en dan doorslikken. En verdomd als het niet waar is: twee keer word ik pas om 04 uur wakker en val ik vrij snel weer in slaap, een nacht slaap ik helemaal door! Wat is dit voor een wondermiddel? Een mix van bosaardbeiblad en wijnstokblad. Wie verzint zoiets? Op een dag heeft iemand bedacht: Laten we eens een mixje van bosaardbeiblad en wijnstokblad maken en tot pillen vermalen en aan mensen geven die tussen 02 en 05 wakker liggen.

Geen opmerkingen: